Onze eerste bestemming: Buenos Aires

14 januari 2018 - Ushuaia, Argentinië

Yes, een dagje eerder dan gepland zijn we begonnen aan onze langverwachte reis! Omdat KLM mogelijk zou staken op 8 januari, mochten we onze vlucht omboeken naar een dag eerder of later. Wij kozen natuurijk voor dat eerste!

De vlucht van bijna 14 uur vloog voorbij, we hebben veel geslapen en kwamen bijna tijd te kort ;-). Daarna meteen door naar het hotel, waar we ons snel hebben omgekleed. Dikke trui en lange broek uit, slippers en zomerkleding aan. Pfoe, wat een verschil in temperatuur. Het is in Buenos Aires elke dag meer dan 30 graden, eergisteren zelfs 39! Maar ons hoor je niet klagen, we zijn al lang blij met die boost vitamine D.

De eerste dag hebben we meteen de stad verkend. We liepen door de verschillende wijken, en hebben de Cementerio de la Recoleta bezocht. Een hele mooie begraafplaats, middenin de stad, waar veel personen liggen die een belangrijke rol hebben gespeeld in de Argentijnse geschiedenis. Hier is ook het graf van Evita Perron.
We waren die dag iets te enthousiast begonnen. Op onze slippers liepen we bijna 20 kilometer en hadden meteen overal blaren. 'S Avonds zijn we uit eten geweest en hebben we een heerlijke Argentijnse steak op.

De dagen erna hebben we andere stadswijken bezocht: van het bruisende Palermo met veel cafe's, restaurants en stadsparken tot La Boca, met gekleurde huizen en het stadion van de Boca Juniors. En natuurlijk nog meer steaks en empenada's gegeten,  en Argentijnse biertjes en wijntjes gedronken om af te koelen.

Nu zijn we op onze volgende bestemming aangekomen: Ushuaia. Nee, dit keer niet de club op Ibiza, maar de meest zuidelijke stad ter wereld. Daarover later meer!

1. Jacky:
    15 januari 2018
    Veel succes met jullie hyke tocht aankomende dagen
  2. Sonja Schaeken:
    15 januari 2018
    En nu weer de kou in, brrr. Doe maar even rustig aan want de komende dagen zal er veel voetenwerk aan te pas komen.
    Veel liefs Hein en Sonja.
  3. Lynn:
    15 januari 2018
    Heerlijk! De reis is echt begonnen.. Nu de trui en lange broek weer uit de kast en de oude blaren voor nieuwe vervangen daar in Ushuaia ;) Xx
  4. Gert en Marianne:
    15 januari 2018
    Heerlijk, ben jaloers op jullie. In Ushuaia kun je heerlijke en vooral grote kingcrab eten! jummie....
    Veel plezier! Gert en Marianne
  5. Amy Meelen:
    15 januari 2018
    Hey ome knorrel🐷 En tante Britt🦄 Veel plezier en doe voor zichtig, ik mis jullie nu al. En Jordi vergeet niet 22 januari mij te bellen want dan Ben ik jarig groetjes Amy🐷
  6. John Ermers:
    15 januari 2018
    Gezellige barretjes, warm zonnetje, lekkere steaks, verkoelende biertjes, mooie muurschilderingen, imposant voetbalstadion, wauw ... Buenos Aires is een heerlijk begin van jullie reis. Hopelijk genieten jullie ook de komende dagen in Ushuaia.
    ENJOY, John
  7. Greet:
    15 januari 2018
    Super gaaf ik zal jullie wel volgen. Geniet ervan samen. Wat een belevenis weer. Liefs x